Odwiedzin

niedziela, 14 grudnia 2014

Francuskie ciastka z jabłkiem

Dla tych co lubią piec przepis na ciastka francuskie z jabłkiem.

Składniki:

ciasto francuskie gotowe (dla leniwców) lub:

kostka dobrego masła
30 dag mąki pszennej
jajko
szczypta soli
ciepła woda


4-5 jabłek
cynamon
cukier brązowy lub zwykły cukier
roztrzepane jajko (lub białko)


Przygotowanie:

Z mąki, jajka, soli i ciepłej wody wyrabiamy ciasto o konsystencji ciasta na pierogi.
Rozwałkowujemy ciasto na grubszy placek i kładziemy na środku margarynę.
Ciasto składamy w kopertę i wałkujemy w jedną tylko stronę a następnie składamy na 3 i wkładamy do lodówki.
Sekret udanego ciasta francuskiego to ilość wałkowań i złożeń, im więcej tym więcej warstw będzie miało ciasto po upieczeniu.
Moje minimum to 3 wałkowania i złożenia.

Jabłka obieramy, wydrążamy i kroimy na mniejsze kawałki, przesypujemy do miski i obficie posypujemy cynamonem i cukrem.
Ciasto robione rozwałkowujemy na cienki placek i wykrawamy pożądany kształt, ja zrobiłam prostokąty.
Na każdym prostokącie ułożyłam porcję jabłek, taka porcję bym mogła swobodnie przykryć ją drugim płatem ciasta i docisnąć brzegi (użyłam widelca) jeżeli ciasto się klei użycie mąki na palce nam pomoże.
Każde ciastko położyłam na blachę i poprzecinałam grzbiet na krzyż delikatnie żeby było i ładnie i żeby sok z jabłek mógł wyparować inaczej nam wyleci bokiem. 
Warto posmarować ciasto roztrzepanym jajkiem, i posypać cukrem żeby podczas pieczenia się skarmelizował.
Pieczenie ok 20-30 min w temp. 200 stopni lub do zrumienienia.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz