Odwiedzin

niedziela, 9 grudnia 2012

Torcik rafaello na krakersach

Hmmm, w końcu zdecydowałam się na upieczenie ciasta, ponieważ uważałam się za antytalencie ciastowe, zdecydowałam się rozpocząć moją przygodę od ciasta bez pieczenia, czyli rafaello, przepis pomimo blogowskiego pochodzenia, musiałam zmodyfikować ponieważ ilość niektórych składników spowodowałaby znowu klęskę :)

Składniki:

2 paczki krakersów (ja miałam lajkonika)
1 litr mleka
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 kostki masła lub margaryny
2 żółtka
2 budynie waniliowe
1/2 szklanki cukru
30 dag wiórków kokosowych
10 dag płatków migdałowych
2 łyżki masła

Przygotowanie:

3/4 mleka zagotowujemy, 1/4 mleka mieszamy porządnie z budyniami cukrem i mąką ziemniaczaną.
Gdy mleko się zagotuje, wlewamy budynie i całość mieszamy i zagotowujemy, studzimy.
Masło lub margarynę łączymy na puszystą masę z żółtkami i dodajemy powoli ostudzony budyń.
Na koniec dodajemy wiórki kokosowe, 10 dag wiórków zostawiając do posypania.
Blachę smarujemy masłem, ja miała dużą blachę.
Kładziemy krakersy, warstwę niegrubą masy kokosowej i znów krakersy tak by ostatnia wartwa była kokosową.
Na 2 łyżkach masła podsmażamy kokos, i resztę pokruszonych krakersów oraz płatki migdałowe.
Wystudzoną mieszankę posypujemy ciasto i wkładamy do lodówki.
Ciasto smakuje najlepiej na drugi dzień, gdy krakersy przegryzione zostaną przez masę i zmiękną.
Dla tych którzy nie są przekonani do krakersów proponuję herbatniki bez cukru.

Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz