Odwiedzin

piątek, 5 kwietnia 2013

Risotto warzywne z serem

Przepis na dzisijeszy obiad, ryż paraboild i dowolne warzywa, dobrze doprawiamy i voila.

Składniki:

1 mała marchewka,
1 małą cukinia
parę suszonych grzybków (ja miałam shitake w domu i je użyłam, ale wcześniej namoczyłam)
3/4 szklanki ryżu (porcja na ok. 2 osoby)
ząbek czosnku
1 mała cebula
zioła prowansalskie
1 łyżka koncentratu pomidorowego
1 litr bulionu
oliwa z oliwke
30 g sera z niebieską pleśnią (u mnie Lazur)
sól, pieprz

Przygotowanie:

Warzywa  drobno kroimy, grzybki również.
Na patelni rozgrzewamy oliwę i rumienimy przeciśnięty czosnek.
Do patelni dorzucić warzywa i grzybki całość smażyć.
Ryż w całości surowy dorzucamy do warzyw i po ok. 5 min smażenia wlewamy bulion szklanka po szklance, w międzyczasie pozwalając ryżowi wchłonąć bulion.
Na koniec gdy ryż jest ugotowany, dodajemy koncentrat i zioła prowansalkie oraz sól i pieprz.
Odstawiamy ryż z ognia i wrzucamy pokruszony ser.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz