Odwiedzin

sobota, 5 kwietnia 2014

Ciasto ze śliwkami na kefirze


Przepis na ciasto dostałam od koleżanki, ktòra kiedyś mnie nim poczęstowała. Przepis niezwykle łatwy i nawet dla kucharki z zerowym doświadczeniem na pewno się uda.

Składniki:

50 dag mąki pszennej
25 dag cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
5 jajek
400 ml oleju
400 ml kefiru
Dowolne owoce do ciasta wyszypułkowane i pokrojone w dowolnej wielkości kawałki, ja zawsze kroję w ćwiartki

Mąka do posypania blachy + tłuszcz
Dodatkowo ale nie koniecznie:
Płatki migdałowe
Kruszonka: łyżka masła, łyżka cukru, 3 łyżki mąki pszennej

Przygotowanie:

Mokre składniki, czyli jajka, olej i kefir łączymy w jednej misce - nie przejmujemy się tym że składniki się rozwarstwiają.
Składnik suche łączymy w drugiej większej misce - mąka, proszek i cukier.
Do suchych składnikòw dodajemy mokre składniki i całość mieszamy na jednolitą masę trzepaczką lub w robocie jak kto woli.
Formę do pieczenia, u mnie był to wianek wielkości normalnej tortownicy, wysmarowuję margaryną i podsypuję mąką.
Do wianka wylewam ciasto i wyròwnuje.
Obkładam ciasto owocami wymieszanymi w cukrze pudrze, dziś dodatkowo posypałam je płatkami migdałowymi, ale nie jest to koniecznością.
Ciasto posypuje kruszonką: masło rozpuszczam a następnie łączę z mąką i cukrem do uzyskania kruchej ale nie koniecznie grutkowatej masy, ktòrą podsypuje ciasto.
Całość piekę ok. 50 min w temp. 180 stopni.
Jeżeli ciasto się a bardzo zrumieni to okrywm je folią i dalej piekę, sprawdzam patyczkiem czyw środku jest upieczone i wyciągam do wystygnięcia.
Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz